Drożdżówka z jagodami, malinami i słodką kruszonką


Próbowałam już kilka razy wypiec coś słodkiego i w końcu się udało - polecam więc spróbować swoich sił początkującym cukiernikom. 

Do ciasta i kruszonki przygotowałam:

Ciasto:
pół kostki świeżych drożdży 50 g
3 szklanki mąki pszennej (na początek 3 szklanki, dosypywałam podczas wyrabiania)
1 szklanka mleka sojowego
3 łyżki maki ziemniaczanej
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki oleju
1 łyżeczka cukru wanilinowego
owoce sezonowe (u mnie teraz maliny i jagody)

Kruszonka:
1 szklanka maki pszennej
cukier (około 1/2 porcji mąki)
olej (na oko, około 1/2 porcji mąki)

Drożdże rozkruszyłam w dużej misce i zasypałam 1/2 szklanki cukru, wymieszałam i w czasie kiedy się rozpuszczały podgrzałam szklankę mleka sojowego. Ciepłym mlekiem zalałam rozpuszczone drożdże i odstawiłam na 20 minut przykryte ściereczką. 


Po 20 minutach "napuszone" mleko z cukrem i drożdżami wymieszałam i dodałam 3 łyżki mąki ziemniaczanej, cukier wanilinowy oraz połowę mąki, tj. 1/2 szklanki. Na tym etapie wszystko miksowałam mikserem. Do gładkiej masy dodałam pozostałą mąkę, pół szklanki oleju i zaczęłam wyrabiać ciasto aż było gładkie, jednak pozostało trochę lepiące. Wyrobione ciasto przykryte ściereczką odstawiłam na około godzinę w ciepłe miejsce.

Wegańskie drożdżowe

Ciasto przełożyłam do blaszki o wymiarach 28x24 cm, wcześniej wysmarowałam ją olejem i wysypałam bułką tartą. Delikatnie ugniatałam ciasto, żeby pokryło całą blaszkę i wyłożyłam na nie obwicie owoce i kruszonkę. Żeby przygotować kruszonkę wymieszałam wszystkie składniki, aż powstały grudki ciasta, nie przypuszczałam, że to takie proste.  ;).


Ciasto piekłam 60 minut w rozgrzanym do 190 stopni piekarniku. Pachnie i smakuje przepysznie!

Wegańskie ciasto drożdżowe z owocami

4 komentarze:

  1. Świetna jest. Wegańskiej kruszonki jeszcze nie robiłam, koniecznie muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie niedzielny wieczor ! W tygodniu nie bede miala czasu na pieczenie, o rety jak ja prezezyje do weekendu aby sprobowac
    te pysznosci !!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Byloby nam milo, gdybys zechcial go wpisac na Ptitchef.com, zeby mozna go bylo zaindeksowac.

    Ptitchef jest katalogiem, który pozycjonuje najlepsze kucharskie strony internetowe w sieci. Setki blogów juz sa na nim juz zapisane i korzystaja ze strony Ptitchef, zeby przedstawic swoje wlasne strony internetowe.

    Zeby zapisac sie na Ptitchef, wejdz na
    http://www.petitchef.pl/index.php?obj=myaccount_site&action=form

    lub na http://www.petitchef.pl i kliknij na « Dodaj swój blog-strone » w górnym pasku.

    Pozdrawiam

    Camelia
    Petitchef.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam z chłopakiem wszystko według przepisu, ale po 20 minutach ciasto zaczeło się bardzo mocno przypiekać na czarno i musieliśmy wyjąć... Wszystko wyszło bardzo suche... Na szczęście uratowaliśmy sprawe robiąc lukier z cukru pudru i mleka ryżowego, polaliśmy wszystko i pozostawiliśmy by trochę tym nasączyło... Na koniec polaliśmy wszystko budyniem waniliowym. Pycha :)

    OdpowiedzUsuń