Gołąbki z ryżem, soczewicą i pieczarkami w sosie pomidorowym


Przepyszne wegańskie gołąbki przyrządzała zawsze moja mama - postanowiłam spróbować swoich sił w tym daniu.


Farsz przyrządzałam z ryżu, pieczarek i soczewicy. Akurat miałam resztki czerwonej i brązowej, wiec dodałam obie. Pieczarki starłam na dużych oczkach tarki i dusiłam pod przykryciem. Ryż i każdą z soczewic gotowałam osobno, każda z nich jest gotowa w innym czasie. Połączyłam wszystko i doprawiałam do smaku solą, pieprzem oraz ziołami prowansalskimi. Farsz odłożyłam do ostudzenia i zabrałam się za oddzielenie liści z kapusty.

Zagotowałam w wielkim garnku wodę, kiedy zaczęła się gotować włożyłam do niej kapustę, z której wcześniej wycięłam szczyt głąba. Nie obeszło się bez zalania kuchni wrzątkiem z garnka - wlałam zbyt dużo wody i kapusta wyparła sporą jej część. :) Po chwili kąpieli w gotującym się wrzątku z kapusty zaczęły odchodzić pierwsze liście. Wyciągałam je pomagając sobie widelcem. Kiedy liście już nie parzyły zabrałam się za zawijanie.


Z każdego liścia wycięłam najtwardszą część i od strony wycięcia nakładałam farsz, po czym zwinnie zwijałam liście zakładając ich boki na farsz tak, żeby nie miał którędy uciec. Każdy gołąbek zawiązywałam też nitką.


Gołąbki gotowałam w bulionie z warzywnych kostek około 20-30 minut, po czym wyciągnęłam je ostrożnie, żeby zrobić pomidorowy sos. Sos przygotowałam z podsmażonych na oliwie cebuli oraz przecieru pomidorowego z kartonika. Gotowy sos dodałam do bulionu. Wszystko zagęściłam rozrobioną w wodzie mąką. Gołąbki z powrotem zanurzyłam w sosie, dodałam zielonego akcentu - natkę pietruszki i gotowe! 

Sporo pracy przy takich gołąbkach, jednak wato je przyrządzić samemu w domu, smak wynagradza wszystko. ;)






1 komentarz: