Kluski z gotowanych ziemniaków z sosem z prawdziwków


Na grzyby dopiero planuje się wybrać, te kupiłam na bazarku. Przygotowałam z nich sos, a z nim podałam kluski z gotowanych ziemniaków.

Zaczęłam od przygotowania sosu. Pokrojone grzyby i cebulę chwilę podsmażałam na patelni, następnie dodałam je do bulionu warzywnego, takiego z kostki - gotowałam go, aż zrobił się esencjonalny i grzyby były miękkie. Na koniec gotowania dodałam pietruszki, tymianku oraz pieprzu do smaku. Sos zagęściłam mąką kukurydzianą rozrobioną z woda.

Kluski z gotowanych ziemniaków

Kolejnym krokiem było wyrobienie klusek. Ugotowane ziemniaki połączyłam z mąką ziemniaczaną, pszenną oraz solą. Ciasto w w środku musi trochę się lepić, obficie posypywałam ciasto z wierzchu.

Ugotowane kluski polałam sosem i podałam z surówką z kapusty kiszonej.

Sos grzybowy



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz