Burger z soczewicy w opiekanej bułce pełnoziarnistej z warzywami


Do zrobienia Soczewiczexa, którego widzicie na zdjęciu zainspirowała mnie wizyta w barze Krowarzywa. Zjadłam tam przepysznego Cieciorexa. Uwielbiam soczewicę, a że w menu baru jej nie znalazłam postanowiłam sama przyrządzić sobie burgera. Poniżej przepis:

Namaczałam przez około godzinę brązową soczewice, później ugotowałam ją do miękkości w posolonej do smaku wodzie. Odlałam wodę i dodałam do soczewicy podsmażoną cebulę. Wszystko zgniotłam tłuczkiem do ziemniaków i przyprawiłam. Dodałam sól, pieprz, sprasowany czosnek i zioła prowansalskie oraz jajko i bułkę tartą. To tyle - zaczęłam lepić burgery. Podałam je w grillowanej bułce z ziarnami z sałatą, czerwoną cebulą, papryką, pomidorem, ogórkiem kiszonym oraz majonezem i keczupem. Spróbujcie - naprawdę wyszły pyszne!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz