Risotto z bobem


Zwykle bób jadam bez dodatków, jednak w miniony weekend postanowiłam przyrządzić z niego danie. Zrobiłam risotto - danie bardzo proste i szybkie w przygotowaniu. Wszystko czego będziecie potrzebowali do zrobienia risotto to ryż arborio, ugotowany i obrany bób, czosnek, koperek oraz bulion - z lenistwa użyłam warzywnego z kostki, jednak lepszy byłby ten przygotowany na włoszczyźnie. Jeśli chcecie gotowe danie możecie posypać parmezanem.


Na patelni rozgrzałam olej, na który wrzuciłam pokrojony w plasterki czosnek oraz obrany bób, wszystko kilka minut podsmażałam. Następnie na patelnię dodałam ryż, powinno być go objętościowo tyle co innych składników. 


Wszystko razem wymieszałam po czym przełożyłam do garnka, tak żeby móc dolewać bulion. Bulion, który będziecie dolewać do podsmażonych składników musi być gorący, jeśli byłby chłodny ryż pozostałby twardawy. Bulion należy dolewać kilkakrotnie, najlepiej po pół szklanki, aż ryż cały go wchłonie. Co chwilę trzeba wszystko mieszać, tak żeby danie się nie przypaliło.

Kiedy ryż był już miękki dodałam do dania pół pęczka koperku, sprasowane 2 ząbki czosnku i masło –  wszystko zyskało fantastyczny aromat. Danie wyłożyłam na talerz i posypałam parmezanem. Gotowe. Smacznego! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz