Grochówka

Sycąca i pyszna zupa, a do tego działania przy gotowaniu sprowadzają się do wrzucenia składników go garnka. Trzeba tylko obrać włoszczyznę i pokroić w kostkę ziemniaki... prawie cały przepis już zdradziłam. :) 


Włoszczyznę i moczone przez 8 godzin, oraz przepłukane połówki grochu zalałam wodą. Dodałam kilka listków laurowych, ziele angielskie, kostki warzywne i wstawiałam do gotowania. Kiedy marchewka i pietruszka zrobiły się miękkie wyciągnęłam je z garnka, pokroiłam w plasterki. Następnie obrałam i pokroiłam w kostkę ziemniaki. Pokrojone warzywa dodałam do garnka i gotowałam jeszcze, aż ziemniaki były miękkie.

Na koniec gotowania,  kiedy groch już był trochę rozgotowany (w zupie taki jest najlepszy) zagęściłam zupę rozprowadzoną w wodzie mąką z grochu i przyprawiłam suszonym majerankiem i tymiankiem. 

Na talerzu, zupę posypałam jeszcze świeżymi listkami majeranku. Grochówka go uwielbia i ja też. ;)


1 komentarz: