Kotlety z ciecierzycy


Do przyrządzenia kotletów z ciecierzycy trzeba przygotować się dzień wcześniej, lub z samego rana w dniu podania - ciecierzycę trzeba wymoczyć w wodzie, najlepiej zmieniając ją ze dwa, trzy razy. 

Ciecierzycę namoczyłam rano, a około 14 ugotowałam ją w wodzie przyprawionej kostką warzywną.


Wystudzoną ciecierzycę zblendowałam z oliwą na niezupełnie gładką masę, po czym przyprawiłam słodką papryką, pieprzem, czosnkiem i świeżymi listkami majeranku. Do masy dodałam namoczoną w wodzie bułkę. Z masy formowałam kotlety i obtaczałam je w bułce tartej. Gotowe kotlety usmażyłam na rozgrzanym oleju rzepakowym.


Kotlety świetnie nadają do burgerów i ziemniaków. Zwykle w dniu smażenia zjadam je z ziemniakami i surówką, dziś z marchewką i groszkiem, a w następny dzień przyrządzam  z nimi pyszne burgery.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz