Risotto z warzywami


Dynia zwykle jest podawana jako zupa-krem i w takiej wersji bezapelacyjnie smakuje najlepiej, w innych daniach smakuje mi tylko jako jeden z dodatków, który nie dominuje smaku potrawy. Przygotowałam, wiec risotto z warzywami - z dynią, cukinią, papryką, pieczarkami, cebulką i szpinakiem. Taka jesienna wersja risotta z warzywami.


Wszystkie warzywa pokroiłam w kostkę, tylko szpinak pozostawiłam w całych liściach. W czasie kiedy kroiłam warzywa zagotowywałam bulion z kostki. 

Na rozgrzaną na patelni oliwę wrzuciłam najpierw dynię, później kolejno cebulkę, pieczarki, paprykę, cukinię i szpinak. Warzywa przyprawiłam solą, pieprzem oraz tymiankiem i dusiłam pod przykryciem. Kiedy warzywa zaczęły robić się miękkie na patelnię dodałam ryż arborio, wymieszałam go razem z warzywami i chwilę razem podsmażałam. 


Ryż z warzywami przełożyłam do garnka i porcjami zalewałam gorącym bulionem i gotowałam, aż ryż był miękki, a danie niewodniste. Żeby risotto nabrało odpowiedniej konsystencji, musi chwilę odstać, mi nawet najlepiej smakuje te odgrzewane drugi raz.

Risotto przed skonsumowaniem posypałam świeżą kolendrą. :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz