Placuszki z kaszy gryczanej

Placuszki z kaszy gryczanej smakują bardzo dobrze jako danie, jednak równie smacznie jest je podać jako dodatek do np. kotletów z soczewicy lub z sosem np. grzybowym. Dziś podałam je z sałatką z warzyw w sosie koperkowym. Mój sos koperkowy to śmietana z łyżką majonezu, solą, pieprzem i koperkiem.

Przygotowanie placków zaczęłam od wymieszania w garnku ugotowanej kaszy gryczanej, jednego jajka i 2 łyżek kaszy pełnoziarnistej. Wszystko doprawiłam solą, pieprzem i rozmarynem - rozmaryn nada placuszkom przyjemny aromat.


Placuszki kładłam łyżką na patelnię z rozgrzanym olejem rzepakowym i z obydwu stron zarumieniłam.


Placuszki wyszły aromatyczne i chrupiące, podane z sałatką idealnie nadają się na danie obiadowe w tak ciepłe dni jakich teraz doświadczamy :).




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz