Cukiniowa zupa z czerwoną soczewicą


Całe wakacje nie gotowałam zup, naszła mnie więc ogromna ochota na jakąś. Kupiłam olbrzymią cukinię, idealną do przygotowania zupy, włoszczyznę, ziemniaki oraz czerwoną soczewicę.


Włoszczyznę obrałam, umyłam, zalałam zimną wodą i gotowałam pod przykryciem. Kiedy wywar z warzyw się gotował pokroiłam cukinię w kostkę i dusiłam pod przykryciem na oliwie. W czasie kiedy cukinia dochodziła, pokroiłam w kostkę ziemniaki i dodałam do gotującego się wywaru. Kiedy wywar nabrał smaku jarzyn wyciągnęłam włoszczyznę, a marchewkę pokroiłam w plastry i wrzuciłam z powrotem do wywaru.

Gdy cukinia była miękka zblendowałam ją na jednolitą masę i kiedy ziemniaki były już miękkie, dodałam ją do wywaru. 

Na koniec gotowania do zupy dodałam czerwonej soczewicy oraz posiekany koperek. Zupę doprawiłam do smaku solą i gotowałam, aż soczewica zrobiła się miękka.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz